Add on

Dit is een veel voorkomend business model. Stel je hebt een restaurant, cafetaria of een mobiele food truck. Je kan adverteer met een basis product, zoals een hamburger, voor een interessante (voor de consument lage) prijs. Maak daarvoor veel reclame, zodat potentiële klanten naar jouw horeca gelegenheid komen. Biedt vervolgens iets extra’s, zoals een luxere hamburger of een aanvullend drankje. De marge op de standaard hamburger mag vrij laag zijn. De marge op de aanvullende producten zal veelal hoger zijn, zodat elke klanten iets extra koopt met een goede winst marge, zodat de totale transactie per klant winstgevend(er) is.

Affiliate marketing combineren met Add on

Handig voor online winkels is het het Add on business model combineren met de voordelen van affiliate marketing.

Stel je hebt een online winkel in dekbedden en waterdichte matras hoezen en je kan deze leveren uit eigen voorraad, zoals Slaaptrends.nl. Je denkt dat jouw klanten ook wel geïnteresseerd zijn in matrassen, maar je wilt geen voorraad aanleggen zonder dat je zeker weet dat jouw klanten daarin geïnteresseerd zijn. Dan kan je enkele extra pagina’s op jouw website aanmaken over producten die jij op dit moment nog niet verkoopt. Blijkt na enige tijd dat er verkopen worden gerealiseerd, dan kan je de affiliate link verwijderen en alsnog zelf de producten direct gaan verkopen. Super goed idee dus!